Gå til hovedindhold (Tryk Enter)

Skoledistriktet Fortuna

Vi har skoler på fem forskellige adresser i skoledistriktet Fortuna. De to afdelinger i Bramming og afdelingerne i  Gørding, Grimstrup og Vejrup har fælles ledelse og hører alle under det skoledistrikt, der hedder Fortunaskolen. Forældrebestyrelsen arbejder på tværs af de fem afdelinger.

Kreative udfordringer og medbestemmelse

Vi har respekt for forskelligheden og arbejder ud fra, at eleverne gør det rigtige, hvis de kan. På den måde bliver de alle så dygtige som muligt. Skoledagen skal være ​spændende, kreativ og udfordrende, og vores elever skal have medbestemmelse.

Vores fem afdelinger

Du kan læse meget mere om de enkelte afdelinger på deres egne sider:

Vores skolebestyrelse

Skolebestyrelsen arbejder med den overordnede retning på Fortunaskolen. Se hvem der medlem af bestyrelsen og find deres referater.

Se mere om skolebestyrelsen

Fortunaskolens værdigrundlag

På Fortunaskolen arbejder vi ud fra en række fælles værdier. Vores overordnede vision lyder: "Vi skaber grobund for fremtiden".

Se vores værdigrundlag

Ordblindeindsats

Selv om det er sværere for ordblinde at lære at læse, så kan det lykkes. Det kræver dog en væsentlig større indsats og mere støtte.

Mere om Fortunaskolens støtte til ordblinde

Særlige linjer på Fortunaskolen

Få overblik over mulighederne fra 7. klasse

I vores skoledistrikt har vi nogle særlige tilbud på flere af vores afdelinger.

Desuden kan alle søge om optagelse i profilklasserne, der er et tilbud til alle elever i kommunen - uanset hvilken skole man går på.

Fremtidens folkeskole

Folkeskolen sættes fri

I de kommende tre år sætter Esbjerg Kommune folkeskolen fri. Regeringen har givet vores skoler frie hænder til at gå nye veje. Vi bruger muligheden til at afprøve nye initiativer, der kan gøre vores skoler endnu bedre.

På den måde er vi med til at sætte retningen for fremtidens folkeskole.