Gå til hovedindhold (Tryk Enter)

Gørding Skole Fortuna

På Gørding Skole Fortuna er børnenes trivsel og læring i fokus. Vi er kendetegnet ved at være en skole med en mangfoldig elev-, forældre-. og personalegruppe.

Gørding Skole Fortuna ligger i Gørding knap 30 km øst for Esbjerg. Vi har næsten 300 elever fordelt på 16 klasser, og der er en til to klasser på hver årgang. I 7. klasse tager vi imod eleverne fra Vejrup Skole Fortuna. SFO’en ligger sammen med skolen i Skolegade, mens Klub Gørding har sine egne rammer som fritids- og ungdomsklub i den gamle skolebygning i Nørregade.

Ambitiøse på trivsel og læring

Vores tilgang til elever er, at som udgangspunkt gør børnene det bedste de kan. Vi er ambitiøse på trivslen, og det er vores mål, at eleverne er glade for at gå i skole hver dag. Det er nemlig fundamentet for, at de er parate til at lære. Derfor er det vigtigt for os, at eleverne har indflydelse på undervisningen og oplever, at skoledagen er spændende, kreativ og udfordrende.

God plads til leg og læring

De fysiske rammer på Gørding Skole Fortuna er lyse og rummelige. Vores skole indbyder til leg og læring, og vi har god plads og mange forskellige faciliteter, hvor vi kan lave aktiviteter sammen. Det gælder fx et streetmiljø med parkour, multibane og skateområde og grønne områder med bålplads, tingsted, moutainbikebane, legeplads og boldbaner.

I vores køkken bliver der hver dag lavet sund mad som supplement til madpakken til rimelige priser, så eleverne kan få god energi til læringen.

Udeskole og bevægelse

Udeskole og bevægelse er en del af skolens DNA. Byens idræts- og kulturcenter er vores nærmeste nabo, og vi bruger de gode rammer til idræt og fysiske aktiviteter.

Vi har en hytte i Sdr. Lourup, som ligger fem km fra skolen. Her har vi en skovhave, boldbane og bålplads. Vi bruger ofte hytten og området i undervisningen.

Køb frokosten i skolecaféen

Åbningstider
Madhusets åbningstider er tirsdag til fredag fra kl. 10.00 - 11.15

Hvordan betaler du?
Du kan betale med MobilePay eller EKskole SmartBetaling-kortet, som skal tankes op hjemmefra.

Husk at tanke kortet op
Læs hvordan via linket nedenfor.

SFO og klub

På skolen har vi en SFO og en klub.

Se mere om vores SFO og klub

Profilklasser og toninger

Gørding Skole Fortuna tilbyder i øjeblikket ingen særlige linjer for 7. – 9. klasse. Læs mere om særlige muligheder fra 7. klasse i Esbjerg Kommune.

Profilklasser og toninger

Ferie- og fridage

Skoleåret har ca. 200 skoledage. Hvert år bliver der vedtaget en ny ferieplan. Ferieplanen for skoleåret er fælles for alle folkeskoler i Esbjerg Kommune.

Se hvornår dit barn har ferie

Fremtidens folkeskole

Folkeskolen sættes fri

I de kommende tre år sætter Esbjerg Kommune folkeskolen fri. Regeringen har givet vores skoler frie hænder til at gå nye veje. Vi bruger muligheden til at afprøve nye initiativer, der kan gøre vores skoler endnu bedre.

På den måde er vi med til at sætte retningen for fremtidens folkeskole.

Skoledistriktet Fortuna

Gørding Skole er en del af skoledistriktet Fortuna

Den overordnede skoleledelse og skolebestyrelsen er fælles for disse skoler i skoledistriktet Fortuna:

• Bakkevejens Skole
  • Egekratskolen